Ταινίες του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού στην Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης - ΣΠΕΛ


Βραβευμένα ντοκιμαντέρ που προβλήθηκαν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού τον περασμένο Αύγουστο φιλοξενεί από τις 22 – 31 Ιανουαρίου η Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης – ΣΠΕΛ στη Λευκωσία, μέσα από μια συνδιοργάνωση των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και του Οργανισμού Brave New Culture. 

Με σταθερό άξονα την προβολή σύγχρονων ταινιών οι οποίες προσεγγίζουν κοινωνικά, πολιτικά, περιβαλλοντικά και πολιτισμικά θέματα που απασχολούν τον σημερινό άνθρωπο, τα ντοκιμαντέρ που έχουν επιλεγεί επιχειρούν να τοποθετηθούν, να απαντήσουν ή και να θέσουν ερωτήματα γύρω από σημαντικά ζητήματα που ενδιαφέρουν τον καθένα από εμάς. Όπως αναφέρει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του DOCNIGHTS @ SPEL Γιάγκος Χατζηγιάννης, οι θεματικές των ταινιών έχουν να κάνουν με την πραγματικότητα του κόσμου μας και καταπιάνονται με ζητήματα όπως η διαφάνεια στην ενημέρωση, η διαχείριση των fake news, το σύγχρονο πρόσωπο της δημοκρατίας, οι ραγδαίες εξελίξεις στο διεθνές πολιτικό και οικονομικό σκηνικό, οι σοβαρές κλιματολογικές αλλαγές που συντελούνται, όπως επίσης με θέματα που αφορούν στη θέση της γυναίκας. Το πρόγραμμα των προβολών θα περιλαμβάνει συζητήσεις/παρουσιάσεις με σκηνοθέτες, παραγωγούς, ακαδημαϊκούς και ακτιβιστές, που θα ανακοινώνονται.

Οι Νύχτες Ντοκιμαντέρ στην ΣΠΕΛ ανοίγουν με το The Ghost of Peter Sellers (22/1), σε παραγωγή του Κύπριου Paul Iacovou και σκηνοθεσία Peter Medak, που αναφέρεται στο χρονικό της αποτυχίας μιας κινηματογραφικής ταινίας του Χόλιγουντ, η οποία γυρίστηκε στην Κερύνεια το 1973 (Ghost in the Noonday Sun). Η παραγωγή κατέληξε σε χάος όταν ο μεγάλος αστέρας της εποχής Peter Sellers αποφάσισε να τη σαμποτάρει, με αποτέλεσμα να μην κυκλοφορήσει ποτέ. Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί τα βήματα του σκηνοθέτη Πίτερ Μέντακ, σε μια προσπάθεια να κατανοήσει τι ακριβώς πήγε λάθος, και να αντιμετωπίσει τις ενοχές που κουβαλά για πάνω από σαράντα χρόνια. Την ταινία θα παρουσιάσει ο παραγωγός, Paul Iacovou.

Ακολουθεί η ταινία Bellingcat – Truth in a Post-Truth World(23/1), όπου το δίκτυο διερευνητικής δημοσιογραφίας Bellingcat εξετάζει συγκεκαλυμμένες υποθέσεις με στόχο να ρίξει φως στην αλήθεια, μέσα από τον αγώνα για δημοσιογραφική ακεραιότητα στην εποχή των fake news. 

Στο ντοκιμαντέρ Renzo Piano: The Architect of Light (24/1), ο θρυλικός Ισπανός ντοκιμαντερίστας Carlos Saura ακολουθεί τον ιδιοφυή αρχιτέκτονα Renzo Piano ενώ ανοικοδομεί μια από τις πιο εμβληματικές αρχιτεκτονικές του δημιουργίες: τη γκαλερί Centro Botín στη Santander της Ισπανίας. Μαζί ενώνουν δυνάμεις και δημιουργούν μια ταινία για τη σχέση αρχιτεκτονικής και σινεμά, με φόντο ένα αρχιτεκτονικό θαύμα.

H Ελληνίδα Μαριάννα Οικονόμου σκηνοθετεί την ταινία Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες (25/1) με χιούμορ και πρωτοτυπία, και πρωταγωνιστές δύο ξαδέλφια και πέντε γυναίκες ενός θεσσαλικού χωριού που αναμετριούνται με την παγκόσμια αγορά, με όπλο μια ντομάτα.

Το 1961, ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Νταγκ Χάμαρσκελντ βρίσκει τραγικό θάνατο υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε αεροπορικό δυστύχημα. Μισό αιώνα μετά, το θέμα έρχεται ξανά στην επικαιρότητα στο ντοκιμαντέρ Cold Case Hammarskjöld (26/1), όταν ο ντοκιμαντερίστας Mads Brügger διερευνά το περιστατικό οδηγώντας τον θεατή στο σκοτεινό μονοπάτι της αλήθειας.

Όταν οι Ταλιμπάν επικηρύσσουν τον Αφγανό σκηνοθέτη Hassan Fazili, ο ίδιος αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα με τη σύζυγο και τις δύο μικρές του κόρες. Σκιαγραφώντας την αβεβαιότητα του ταξιδιού τους, ο Fazili δείχνει, από πρώτο χέρι, τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες που αναζητούν άσυλο, καθώς και την αγάπη μιας οικογένειας που καταζητείται, στο συγκινητικό ντοκιμαντέρ Midnight Traveler (27/1).

Οι τιμές ακινήτων εκτοξεύονται στα ύψη σε όλες τις πόλεις του κόσμου. Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο με τα εισοδήματα. Το ντοκιμαντέρ Push (28/1) του Fredrik Gertten αποκαλύπτει ένα νέο είδος απρόσωπου ιδιοκτήτη, τις ολοένα και πιο ακατάλληλες προς κατοίκηση πόλεις μας, καθώς και μία κρίση που κλιμακώνεται και μας επηρεάζει όλους.

Το #Female Pleasure (29/1) της Barbara Miller αναφέρεται στη γυναικεία  σεξουαλικότητα, όταν αυτή προσκρούει στη θρησκεία, τις παραδόσεις και το φόβο. Πέντε γυναίκες από διαφορετικές γωνιές του κόσμου εξομολογούνται χωρίς ταμπού ιστορίες που μιλούν για την απόλαυση, την πατριαρχία και την σεξουαλική ισότητα των δύο φύλων.

Στο Kabul, City in the Wind (30/1), ο σκηνοθέτης Aboozar Amini σκιαγραφεί την Καμπούλ μέσα από τις καθημερινές ζωές δύο παιδιών και ενός οδηγού λεωφορείου, με φόντο μια πόλη που έχει καταστραφεί από πολιτικές και θρησκευτικές έριδες και εξουσίες.

Το πρόσωπο του κόσμου φαίνεται να έχει αλλάξει για τα καλά. Ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε και που ασκούμε τη δημοκρατία δε θα είναι ποτέ πια ο ίδιος. Το ντοκιμαντέρ What Is Democracy? (31/1) της Astra Taylor, συνδέει παρελθόν με παρόν, συναίσθημα με λογική,  προσωπικό και πολιτικό, για να προκαλέσει και να εμπνεύσει. Εάν θέλουμε να ζούμε σε καθεστώς δημοκρατίας, πρέπει πρωτίστως να αναρωτηθούμε τι ακριβώς σημαίνει η λέξη αυτή.

Οι Βραδιές Ντοκιμαντέρ πραγματοποιούνται στον 2ο όροφο της Κρατικής Πινακοθήκης - ΣΠΕΛ από 22 μέχρι 31 Ιανουαρίου και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό. Όλες οι ταινίες θα προβάλλονται στους αυθεντικούς τους διαλόγους με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους. Όλες οι προβολές ξεκινούν στις 20:30.

Για περισσότερες πληροφορίες: T: 22479600, Facebook / Instagramspelstategallery

ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΣΠΕΛΑμμοχώστου 73, 1016 Λευκωσία

Συνδιοργανωτές: Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας και BraveNewCulture



Comments (0)


This thread has been closed from taking new comments.




Newsletter









243