Καρτποστάλ από τη Βιέννη


ΤΗΣ ΑΝΔΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ*

Αν ταξιδεύσεις στη Βιέννη και διαθέτεις δυνατή φαντασία αλλά και τη μουσική μέσα στην ψυχή σου, δεν είναι καθόλου απίθανο σε κάποια στροφή του κέντρου της πόλης να συναντήσεις τους Γιόχαν Στράους, πατέρα ή γιο με τις παρτιτούρες των βαλς να πηγαίνουν για πρόβα ή ακόμα εκεί κάπου στα στενά πίσω από τον Άγιο Στέφανο μπορεί ακόμα να συναντήσεις ένα νεαρό από το Σάλτσμπουργκ, τον Βόλφι.

Όμως τι γίνεται όταν η αριστοκρατική Βιέννη του 19ου αιώνα, φτάνει η ίδια έξω από την πόρτα σου και σε καλεί να ακούσεις τις μελωδικές της καρτ-ποστάλ;  Φορείς τη φαντασία σου σε φράκο ή μακριά τουαλέτα περασμένης εποχής και αφήνεσαι στο μαγικό ταξίδι που θα σε πάρει η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, όπως έγινε την Πέμπτη 18.1.2018 στο Ριάλτο Λεμεσού. Προϋπόθεση να κλείσεις τα μάτια και να αφήσεις νοερά το σώμα να στροβιλίζεται στους ρυθμούς των βαλς στο Σιεμπρούν, στην΄Οπερα, στο σαλόνι σου, λίγη σημασία έχει.  Βιεννέζικο Αίμα, έργο 354 που κάθε Πρωτοχρονιά συμπεριλαμβάνεται στο Κονσέρτο της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης. Ένα από τα πολλά έργα που διεύθυνε ο μεγάλος Χέρμπερτ φον Κάραγιαν με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, έργο που μπορούμε να απολαύσουμε με τον Αντρέ Ριέ με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Μουσική ταυτόχρονα δυναμική αλλά και γλυκιά.

 Η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου έδωσε ένα πραγματικά μαγικό κονσέρτο, το πρώτο του 2018, και ευελπιστούμε και για άλλα του ίδιου ψηλού επιπέδου επαγγελματισμού με επίλεκτα κομμάτια που αποτελούσαν τις καρτ-ποστάλ από τη Βιέννη. Ο μαέστρος Μπάχμαν και πάλι επέτρεψε στη μουσική να διαπεράσει το σώμα του και να ξαναβγεί μέσα από τα χέρια του που διεύθυναν. Το σόλο φαγκότο του Γκαλέττι μας έδωσε την ευκαιρία να ακούσουμε κάτι πολύ διαφορετικό αλλά και να συνειδητοποιήσουμε ότι η ΣΟΚ αποτελείται από πολύ καλούς μουσικούς.

Τι κι αν έξω έβρεχε καρεκλοπόδαρα και η θερμοκρασία είχε κατεβεί στους οκτώ βαθμούς; Η δυναμική της μουσικής μέσα στο κατάμεστο θέατρο, μας κράτησε ζεστούς. 

 *Συγγραφέας-Ερευνήτρια  




Comments (0)


This thread has been closed from taking new comments.



Newsletter















256