Erasmus+ 2025–2026: Ένα αξέχαστο ταξίδι γνώσης και πολιτισμού στη Σλοβακία

Erasmus+ 2025–2026: Ένα αξέχαστο ταξίδι γνώσης και πολιτισμού στη Σλοβακία

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ 2025–2026, ομάδα μαθητριών και εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ Πλατύ πραγματοποίησε εκπαιδευτική κινητικότητα στη Σλοβακία, συμμετέχοντας σε ένα πλούσιο πρόγραμμα δράσεων που συνδύαζε τη μάθηση, τον πολιτισμό και τη διαπολιτισμική συνεργασία. Η φιλοξενία από τις σλοβακικές οικογένειες και η θερμή υποδοχή από το συνεργαζόμενο σχολείο δημιούργησαν τις ιδανικές προϋποθέσεις για μια ουσιαστική εμπειρία ανταλλαγής γνώσεων και πολιτισμών.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με δραστηριότητες γνωριμίας και πολιτιστικές επισκέψεις, δίνοντας στις μαθήτριες την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και την παράδοση της Σλοβακίας. Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε η επίσκεψη στην πόλη Modra, όπου οι μαθήτριες συμμετείχαν σε εργαστήριο παραδοσιακής αγγειοπλαστικής, γνωρίζοντας από κοντά μια σημαντική τοπική τέχνη, ενώ ακολούθησε περιήγηση στην ιστορική πόλη Trnava, προσφέροντας μια αυθεντική εικόνα της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας.

Στο σχολείο υποδοχής οι μαθήτριες συμμετείχαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες, όπως εργαστήρια χορού Salsa, ξυλουργικής και παραδοσιακού κεντήματος, καθώς και σε μαθήματα Αγγλικών μαζί με τους Σλοβάκους συνομηλίκους τους. Μέσα από αυτές τις δράσεις ενίσχυσαν τις γλωσσικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, καλλιέργησαν τη δημιουργικότητα και συνεργάστηκαν αποτελεσματικά σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Μπρατισλάβα, όπου οι μαθητές πραγματοποίησαν πανοραμική περιήγηση στην πρωτεύουσα με το τουριστικό τρενάκι Prešporáčik και περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης, γνωρίζοντας σημαντικά αξιοθέατα και στοιχεία της σλοβακικής ιστορίας και αρχιτεκτονικής. Παράλληλα, είχαν ελεύθερο χρόνο για να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους και να βιώσουν την καθημερινότητα της πόλης, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τους δεσμούς φιλίας που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της κινητικότητας. Η εβδομάδα ολοκληρώθηκε με την τελετή απονομής πιστοποιητικών συμμετοχής, επιβραβεύοντας τη συμβολή όλων στο πρόγραμμα.

Η συμμετοχή του σχολείου μας στην κινητικότητα της Σλοβακίας αποτέλεσε μια εμπειρία εκπαιδευτικής αξίας. Οι μαθήτριες επέστρεψαν με νέες γνώσεις, πολύτιμες δεξιότητες και αξέχαστες αναμνήσεις, ενώ οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες και καλές πρακτικές με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους. Το Erasmus+ απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι αποτελεί έναν ισχυρό θεσμό που προάγει τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό, προσφέροντας στους νέους την ευκαιρία να εξελιχθούν σε ενεργούς και υπεύθυνους Ευρωπαίους πολίτες.

Tags ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧ. ΜΑΚΑΡΙΟΥ Γ΄, ERASMUS+, ΣΛΟΒΑΚΙΑ, MORDA, TRAVA, ΜΠΡΑΤΙΣΛΑΒΑ

Comments (0)





Add a new comment: