71 άτομα των Τεχνών καιΓραμμάτων τάσσονται εναντίον της παράστασης του ΘΟΚ στην κατεχόμενη Σαλαμίνα


 Η έντονη διαμαρτυρία κατά της διεξαγωγής της παράστασης του ΘΟΚ στην κατεχόμενη Σαλαμίνα εκφράζεται με δεκάδες υπογραφών σε κείμενο που ετοιμάστηκε από ομάδα πρωτοβουλίας πολιτών. Με το κείμενο αυτό «εκφράζεται επίσης ανησυχία και απογοήτευση για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για το ανέβασμα του «Ιππόλυτου» στο κατεχόμενο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας στις 11/9/2015 και για τον αμφιλεγόμενο τρόπο με τον επιστρατεύονται η τέχνη και ο πολιτισμός με πρόσχημα την εδραίωση της ειρήνης και της συμφιλίωσης μεταξύ των δύο κοινοτήτων».

Επ΄σιης σημειώνεται ότι: «Οι υπογράφοντες και υπογράφουσες διαμαρτύρονται επίσης για τους χειρισμούς εκ μέρους του Δ.Σ. του ΘΟΚ, ενός κρατικού θεάτρου το οποίο συντηρείται από τους φορολογούμενους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ταυτόχρονα, επισημαίνονται σοβαρά ζητήματα εθνικής, πολιτικής, νομικής, οικονομικής και ηθικής σημασίας τα οποία εγείρονται από την απόφαση για την υλοποίηση της παράστασης  ενώ, παράλληλα, δυσχεραίνουν τη θέση της Ελληνοκυπριακής πλευράς στην πορεία των διαπραγματεύσεων και υπονομεύουν αψήφιστα την ίδια την οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας».

Ακολουθεί το κείμενο του ψηφίσματος και οι υπογραφές:

ΚΕΙΜΕΝΟ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΘΟΚ                     ΣΤΗNKATEXOMENH ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Με ιδιαίτερη ανησυχία και απογοήτευση παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες τη διαδικασία που ακολουθείται για το ανέβασμα της τραγωδίας «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη στο κατεχόμενο αρχαίο θέατρο της Σαλαμίνας στις 11/9/2015.

Ο ρόλος του πολιτισμού για την εδραίωση της ειρήνης και την ανάπτυξη του αλληλοσεβασμού ανάμεσα στους ανθρώπους είναι αναμφισβήτητος. Η χρησιμοποίηση, όμως, του πολιτισμού ως εργαλείου εκμετάλλευσης των συναισθημάτων των πολιτών είναι παραπλανητική και επικίνδυνη. Κυρίως όταν γίνεται από ένα κρατικό θέατρο που ανήκει εξ ολοκλήρου στους φορολογούμενους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας και όχι σε ένα προσωρινό συμβούλιο.

Από την πρώτη διερευνητική πιθανών αντιδράσεων διαρροή στον Τύπο τον Ιούνιο του 2015 και από τις ανακοινώσεις που ακολούθησαν μέχρι και την τελική απόφαση πραγματοποίησης της παράστασης έχουν προκύψει σοβαρά ζητήματα, εθνικής, πολιτικής, νομικής, οικονομικής και ηθικής σημασίας, τα οποία ουδείς εκ των διοργανωτών είχε την «ευαισθησία» να θίξει ή έστω να συζητήσει. Εμβρόντητοι παρακολουθούμε το «στήσιμο» μιας παράστασης η οποία βαφτίστηκε ειρηνική και επαναπροσεγγιστική, δημιουργεί όμως εύλογα ερωτήματα σε σχέση με πολλά θέματα, ανάμεσα στα οποία

-        Το αίτημα του Κρατικού μας Θεάτρου προς τις κατοχικές αρχές για εξασφάλιση «άδειας χρήσης» του αρχαίου θεάτρου της Σαλαμίνας και και όχι από το αρμόδιο τμήμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.

-        Την απεμπόληση του δικαιώματος για παραχώρηση άδειας από το αρμόδιο Τμήμα Αρχαιοτήτων της Κυπριακής Δημοκρατίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών & Έργων.

-        Την έμμεση κατάργηση της σωρείας καταγγελιών της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Πανεπιστημίου Κύπρου στην UNESCO και σε άλλους διεθνείς οργανισμούς για τις παράνομες αρχαιολογικές ανασκαφές και τη σύληση των αποθηκών του Τμήματος Αρχαιοτήτων στη Σαλαμίνα.

-        Την κατάφωρη παραβίαση του Νόμου 71/1970 (περί Ιδρύσεως του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου) όσον αφορά την μη ενημέρωση και γνωμοδότηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Θ.Ο.Κ.

-        Την υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο Δ.Σ του Θ.Ο.Κ.

-        Την εσκεμμένη απόκρυψη της λέξης «κατεχόμενη» Σαλαμίνα, στην επίσημη ανακοίνωση της θεατρικής παράστασης.

-        Την ανάθεση της ευθύνης για την ασφάλεια και ομαλή διεξαγωγή της παράστασης σε κατεχόμενο στρατιωτικά έδαφος στις δυνάμεις του ψευδοκράτους.

-        Την ανάληψη του κόστους της δωρεάν παρακολούθησης της παράστασης καθώς και τη δωρεάν μεταφορά των θεατών με λεωφορεία στην κατεχόμενη Σαλαμίνα.

Ζητούμε και αναμένουμε την άμεση απάντηση από όλους τους αρμόδιους φορείς της Κυπριακής Δημοκρατίας για όλα τα πιο πάνω ζητήματα.

Η όλη διαδικασία της εν τω κρυπτώ και έξω από τις νόμιμες διαδικασίες ληφθείσας απόφασης για διεξαγωγή της παράστασης αυτής προωθεί την νομιμοποίηση των τετελεσμένων της εισβολής και κατοχής και μετατρέπει τον πολιτισμό σε υπηρέτη άλλων σκοπιμοτήτων.

Η συμμετοχή κρατικού θεάτρου σε φεστιβάλ που διεξάγεται σε κατεχόμενη περιοχή του ίδιου κράτους συνιστά μια θλιβερή και αναξιοπρεπή παγκόσμια πρωτοτυπία και μοναδικότητα!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΚ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΤΗ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ...

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΤΕΡΜΑ Σ΄ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ.

Υπογράφουν (με αλφαβητική σειρά) :

  1. Κλαίρη Αγγελίδου, Ποιήτρια
  2. Αυγουστίνος (Ντίνος) Αυγουστή, Επίκουρος Καθηγητής Γεωπονίας
  3. Γιαννούλλα Αχιλλέως, Σύζυγος και κόρη  δολοφονηθέντων (1974)
  4. Βασίλης Βασιλειάδης, Ζωγράφος
  5. Σπύρος Γεωργιάδης, Ηθοποιός
  6. Άννη Γιαννίκου, Φαρμακοποιός, Πάφος
  7. Γιάννος Δημητρίου, Λάρνακα
  8. Άθως Ερωτοκρίτου, Ψυχολόγος, τέως Πρόεδρος Καλλιτεχνικής Επιτροπής Θ.Ο.Κ.
  9. Παναγιώτης Ήφαιστος, καθηγητής Πανεπιστημίου, Αθήνα
  10. Άννα Θεολόγου - Οράτη, Οικονομολόγος
  11. Σάββας Ιακωβίδης, Δημοσιογράφος
  12. Πάνος Ιωαννίδης, Νομικός, πρόσφυγας από την Αμμόχωστο
  13. Κώστας Καμένος, Δικηγόρος, Καλλιτέχνης
  14. Φίλιππος ντε Καστάν, Γραφίστας
  15. Νίκη Κατσαούνη, Λογοτέχνης, Κριτικός Τέχνης, τέως Πρόεδρος Κριτικής Επιτροπής Βραβείων Θ.Ο.Κ
  16. Ρήνα Κατσελλή, Συγγραφέας, Κερύνεια
  17. Ντίνα Κατσούρη, Δημοσιογράφος, Ποιήτρια
  18. Νίκος Κουρούσιης, Εικαστικός
  19. Αντωνία Κυπριανού, Χειρούργος Οδοντίατρος
  20. Μαρία Κυπριανού, Σύζυγος και κόρη  δολοφονηθέντων (1974)
  21. Πόλυς Κυριάκου, Στιχουργός
  22. Στέφανος Κωνσταντινίδης, Καθηγητής Πολιτικών Επιστημών
  23. Κλεοπάτρα Μακρίδου, Συγγραφέας, Ποιήτρια
  24. Ρούλλα Μαλλή, Νομικός
  25. Χαρίτα Μάντολες, Σύζυγος και κόρη  δολοφονηθέντων (1974)
  26. Νέστορας Μιχαήλ, Ιατρός, Πάφος
  27. Νίκος Μιχαλιάς, Πρώην Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Θ.Ο.Κ
  28. Άριστος Μοσχοβάκης, Μουσικοσυνθέτης
  29. Ιόλη Μουστερή, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Λυρικής Σκηνής Κύπρου
  30. Νεόφυτος Νεοφύτου, Ηθοποιός
  31. Ελένη Νικοδήμου, Εικαστικός
  32. Γιώργος Νικολάου,  Δημοσιογράφος, Καθηγ. ΜΜΕ, πρώην Μέλος Δ.Σ ΘΟΚ, Πρόεδρος Λυρικής Σκηνής Κύπρου
  33. Κούλλης Νικολάου, Ηθοποιός
  34. Ντόρις Νικολάου, πρώην Λειτουργός Υπ. Παιδείας
  35. Άγις Παΐκος, Σκηνοθέτης
  36. Νίκη Παντελίδου, εκπαιδευτικός
  37. Πέτρος Παπαπολυβίου, Ιστορικός
  38. Μιχάλης Παπαδόπουλος, Ψυχολόγος, Ποιητής
  39. Στέλιος Παπαντωνίου, Φιλόλογος
  40. Νίκη Παπαξενοφώντος, Εκπαιδευτικός
  41. Νάσα Παταπίου, Ποιήτρια, Ιστορικός–Ερευνήτρια
  42. Άντρη Παφίτου, Πρόσφυγας από το  Βαρώσι
  43. Στέλιος Πολεμίτης, Δικηγόρος
  44. Δέσπω Πρίγκη, Διοργανώτρια Συνεδρίων & Ταξιδίων, Αμμόχωστος
  45. Μόνα Σαββίδου λογοτέχνης, Ποιήτρια, Πρόεδρος Μικρασιατών Κύπρου
  46. Γιαννάκης Σιεκέρσαββας, Κερύνεια
  47. Χριστόφορος Σκαρπάρης, Λευκωσία
  48. Γιώργος Σκοτεινός, Ζωγράφος
  49. Χαράλαμπος Σοφοκλέους, Εκπαιδευτικός - γιός αγνοουμένου
  50. Χάρης Φ. Σοφοκλέους, Κοινωνικός Επιστήμονας / Πολιτικός Αναλυτής
  51. Χάρις Σπανού, Λευκωσία
  52. Αντρέας Σπύρου, Φωτογράφος, πρόσφυγας από το Βαρώσι  
  53. Στέλλα Σπύρου, Φιλόλογος, Συγγραφέας, μάχιμη Κερυνειώτισσα
  54. Θάλεια Τάσου, Δικηγόρος, Κοινωνιολόγος
  55. Άννα Τσέλεπου, Κόρη πεσόντα (1964)
  56. Κυριάκος Τσιμίλλης, Χημικός
  57. Δημήτρης Φανής, Μουσικός/Τραγουδιστής
  58. Χρίστος Χαλικιόπουλος, Δημοσιογράφος
  59. Ανδρέας Χαραλαμπίδης, Ζωγράφος
  60. Γιάννος Χαραλαμπίδης, Δημοσιογράφος
  61. Κυριάκος Χαραλαμπίδης, Ποιητής
  62. Πολυνείκης Α. Χαραλαμπίδης, Κοινωνικός Επιστήμονας / Επιχειρηματίας
  63. Θεοφανώ Χαραλαμπίδου, Κοινωνιολόγος, Πάφος
  64. Γιώργος Χαριτωνίδης, Συγγραφέας
  65. Ελένη Χατζηγεωργίου, Ξάνθη
  66. Δήμητρα Χατζησάββα, Λογιστής
  67. Γιάννης Χατζησάββας, πρώην Μέλος του Τμήματος Αρχαιοτήτων
  68. Γιώργος Χριστοδουλίδης, Λογοτέχνης
  69. Άννα Χριστοδουλίδου, Εκπαιδευτικός
  70. Eλίζα Χριστοφόρου, Εκπαιδευτικός
  71. Παναγιώτης Χριστοφόρου, Σκηνοθέτης



Comments (0)


This thread has been closed from taking new comments.





Newsletter










267