Γυμνάσιο Επισκοπής «Άγιος Ερμογένης»: Πρόγραμμα: Στεκόμαστε μαζί ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό - ViSC

Γυμνάσιο Επισκοπής «Άγιος Ερμογένης»: Πρόγραμμα: Στεκόμαστε μαζί ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό - ViSC

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη χρονιά εφαρμογής του εγκεκριμένου Προγράμματος «Στεκόμαστε μαζί ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό - ViSC», στο Γυμνάσιο Επισκοπής «Άγιος Ερμογένης». Η υλοποίηση του Προγράμματος συνοδεύτηκε από αξιοπρόσεκτα αποτελέσματα για τη σχολική μονάδα, αναδεικνύοντας τη συστηματική προσπάθεια για την καλλιέργεια ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Ο σχολικός εκφοβισμός στην Κύπρο αποτελεί, δυστυχώς, ένα ανησυχητικό φαινόμενο, με αυξητική τάση. Βάσει ερευνών, η Κύπρος κατέχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά σχολικής βίας στην Ευρώπη και η πλειοψηφία των περιστατικών αυτών καταγράφεται, κυρίως, στον γυμνασιακό κύκλο. Το Γυμνάσιο Επισκοπής «Άγιος Ερμογένης»  έχει θέσει ως έναν από τους βασικούς του στόχους την καλλιέργεια και οικοδόμηση θετικού σχολικού κλίματος. Η επιτυχία του στόχου αυτού συνδέεται, άρρηκτα, με την πρόληψη αλλά και την άμεση αντιμετώπιση ή διαχείριση των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.

Στοχεύοντας, λοιπόν, στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος για όλους, το οποίο να προάγει τον σεβασμό, τη συμπερίληψη και την υπευθυνότητα, επιλέχθηκε, προς εφαρμογή, το εγκεκριμένο Πρόγραμμα «Στεκόμαστε μαζί ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό-ViSC» του Πανεπιστημίου Κύπρου, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου (ΟΝΕΚ) και το ΥΠΑΝ (Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής).

Τι ξεχωριστό έχει το Πρόγραμμα αυτό; Η ολιστική προσέγγιση που υιοθετεί, ενισχύει τη συνεργασία και την κοινή ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/ριών και των γονέων/κηδεμόνων. Επιπλέον, προάγει,  πέρα από τα προαναφερόμενα και την ανάπτυξη τέτοιων κοινωνικών δεξιοτήτων και γνώσεων, οι οποίες επιτρέπουν στους/στις μαθητές/ριες να μπορούν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να αυτορρυθμίζονται, να διαχειρίζονται τη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα. Είτε είναι θύματα είτε θεατές, στο κοινωνικό φαινόμενο της ομάδας, να κατανοούν τον ρυθμιστικό ρόλο τους, ώστε να ενεργοποιούνται και να αντιδρούν ορθά, σε ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού, βοηθώντας στην πρόληψη ή στην αποτελεσματική διαχείρισή του.

Πρώτη χρονιά υλοποίησης Προγράμματος στο Σχολείο μας - Δράσεις

  1. Επιμόρφωση/ενίσχυση των Διευθυντικών Στελεχών και μελών της Επιτροπής Αγωγής Υγείας και Πρόληψης της Ενδοσχολικής Βίας
  2. Ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση/ενίσχυση Υπευθύνων Τμημάτων και όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας
  3. Ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση/ενίσχυση  Γονέων/Κηδεμόνων
  4. Ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών/ριών (5+1 διαδραστικά μαθήματα)
  5. Ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ μαθητών/ριών και καθοδήγηση για υλοποίηση της ομαδοσυνεργατικής εκπαιδευτικής δράσης (Group Project)
  6. Ενίσχυση κουλτούρας Ασφαλούς Σχολείου, σε σχολικό επίπεδο. Διοργάνωση Ενδοσχολικής Εκδήλωσης, με τίτλο «Σχολικό Πανηγύρι Στεκόμαστε Μαζί Ενάντια στον Σχολικό Εκφοβισμό»
  7. Παρουσίαση και παροχή ανατροφοδότησης στον Καθηγητικό Σύλλογο, κατά τη διάρκεια ειδικής συνεδρίας, από την εκπαιδεύτρια του προγράμματος κ. Μαρία Χατζηγιάννη, Εκπαιδευτική Ψυχολόγο

Ο φετινός κύκλος του Προγράμματος έκλεισε σε εορταστικό και δημιουργικό κλίμα, με όλα τα τμήματα του Σχολείου να παρουσιάζουν τις ομαδοσυνεργατικές δράσεις τους, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Οι μαθητές/ριες, μέσα από τις δράσεις τους, απέδειξαν ότι ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι ένα αδιέξοδο πρόβλημα. Αντίθετα, αποτελεί μια πρόκληση που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, αν «σταθούμε μαζί», με σεβασμό,  ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι το  εν λόγω Πρόγραμμα υπήρξε η αφορμή για να συμμετάσχει το Σχολείο μας στον Παγκύπριο Μαθητικό Διαγωνισμό  Παραγωγής Βίντεο «Μαζί Σταματάμε τον Εκφοβισμό» και να εξασφαλίσει το ιδιαίτερα τιμητικό Τρίτο Βραβείο. Επιπλέον,  το Σχολείο μας έλαβε επιχορήγηση για τις σχολικές Δράσεις Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Ενδοσχολικής Βίας για τη σχολική χρονιά 2025-2026 από το ΥΠΑΝ, κατόπιν σχετικής αίτησης και αφού υποβλήθηκε το Σχέδιο Δράσης Αγωγής Υγείας και Πρόληψης της Ενδοσχολικής Βίας του Σχολείου μας.

Μαρία Παναγιώτου, Β.Δ.
Ενδοσχολική Συντονίστρια Προγράμματος «Στεκόμαστε Μαζί Ενάντια στον Σχολικό Εκφοβισμό»
Γυμνάσιο Επισκοπής «Άγιος Ερμογένης»

Tags ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΓΙΟΣ ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ, ΜΑΖΙ, ΕΝΑΝΤΙΑ, ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Comments (0)





Add a new comment: